Contact Registreren Bezoekers Programmeertips

Huidige bezoekers: 1 gast
Welkom op mijn website, kom nog eens terug
Employee Work Schedule

Only $22

For scheduling employees and/or spaces or you can use it as a multi-calendar.
Nieuw bericht toevoegen

BERICHT TOEVOEGEN

verlaat het archief Verlaat het archief
calendar solution

MySQL Datagenerator
Only $15

Generate real-life testdata
and import directly into your database or export to SQL, CSV, JSON or PHP array ..
avatar

Eikeltjes uit elkaar gespat door de hitte van afgelopen weekend?

archiefbericht Paul Wolbers | 25-08-2012 | natuur,weer | 2 reacties  Bekijk de complete reacties

Ik maakte vanmiddag een ommetje met Diesel en liep op een fietspad met allemaal eikeboompjes. Ik zag ineens deze rare dingen liggen. Hier en daar ook gewone eikeltjes met hun hoedje nog op.
Ik denk dat ze vorig weekend gesmolten of uit elkaar gespat zijn. Het was toen 2 dagen 36 graden.
26-08-2012 Jos Wolbers Het lijkt zo meer op een kastanje, als je het mij vraagt. Met die punten er aan.
26-08-2012 Paul Wolbers Nee, het waren echt eikeltjes. Ik zag vandaag nog een duidelijker voorbeeld. Daar zat het hele hoedje nog aan vast. Een kastanje is ook groter en bij een kastanje zijn het scherpe puntjes. Het ziet er echt uit alsof het...
avatar

Onze vorige auto gespot ...

archiefbericht Paul Wolbers | 23-08-2012 | huis en tuin |

Het gebeurt wel eens vaker dat je je vorige auto ergens ziet rijden, maar op bezoek bij de buren is wel heel toevallig...

Jana en Leonie in Tsjechi√ę

archiefbericht Paul Wolbers | 20-08-2012 | familie,vakantie |

Een paar leuke kiekjes.

Een persoonlijk record!

archiefbericht Paul Wolbers | 16-08-2012 | gezondheid,hobbies,sport |

Net weer thuisgekomen van de fietstocht vanuit Ruinen. Het ging heel lekker vandaag. Net iets minder dan anderhalf uur gefietst.

Totale afstand: 41,20 km
Max. helling: 4 %
Min. helling: -3 %

avatar

Rondje gefietst, oh nee 2 rondjes ...

archiefbericht Paul Wolbers | 12-08-2012 | hobbies,sport,vakantie |

Laatste dag van de vakantie en eindelijk het beloofde mooie weer ... Dus ik heb nog maar even een rondje gefietst. Gewoon lekker rustig aan en af en toe even voluit.

Totale afstand: 38,56 km
Hoogteverschil: 301 m
Max. helling: 7 %
Min. helling: -6 %

Om half 6 kwam Klaas langs, of ik wilde fietsen. Ja, is wel goed zei ik met mijn stomme kop.
50 km later zit ik afgepeigerd op de bank.
Totaal dus bijna 90 km gefietst vandaag. pfff.

Totale afstand: 50,30 km
Max. helling: 13 %
Min. helling: -6 %

avatar

Eerste melktand eruit op haar verjaardag!

archiefbericht Paul Wolbers | 10-08-2012 | familie |

Leonie was zo blij dat gisteravond haar losse melktand er ineens uit was. Ik zal nog een foto toevoegen.
avatar

Nieuw woord voor de van Dale: "Facebookvrienden" ?

archiefbericht Paul Wolbers | 07-08-2012 | website |

avatar

Leonie viert wéér haar zesde verjaardag

archiefbericht Paul Wolbers | 04-08-2012 | familie,feesten |

Madeira 2012

archiefbericht Paul Wolbers | 03-08-2012 | vakantie | 2 reacties  Bekijk de complete reacties

Onze reis zit er weer op. Madeira is heel goed bevallen en wie weet komen we er over een paar jaar weer terug en kunnen we ook wandelen langs de levada's en echt de bergen intrekken en de watervallen zien.

Ons hotel, Vila Porto Mare, was lekker luxe en heeft een geweldig mooi zwembad en tuin met allerlei soorten tropische planten en palmbomen. Je kunt ook gebruik maken van de tuin, spa, fitnessruimte, restaurants, barretjes en zwembad van de 2 naastgelegen hotels (Porto Mare Residence en Eden Mar), waardoor het nog groter en mooier is.

We vlogen 's nachts en kwamen rond half 10 aan bij het hotel. Na een ontbijt zijn we gaan zwemmen en daarna hebben we de nabije omgeving bekeken en een ijsje gegeten. Ik was geld gaan pinnen, maar dat lukte eerst niet goed. Het pinapparaat verwachtte 6 getallen. Na navraag bij de reisleidster lukte het. Je moet de laatste 2 getallen gewoon niet invullen. De receptioniste van het hotel had gezegd dat ik eerst 2 nullen moest intikken..
Om 5 uur vertelde de reisleidster handige dingen om te weten over Madeira en hebben we direct 2 excursies geboekt naar het 'WildeWesten' en een boottocht op de replica van de Santa Maria van Columbus. (Deze boot is gebouwd door een Nederlander in de haven van Camara do Lobos) Tevens een ticket voor de rode siteseeingbus waar we 2 dagen gebruik van konden maken.

Dinsdag hadden we de busexcursie naar het westen van Madeira. We reden eerst langs de kust tussen de (kleinschalige) bananenplantages door naar een paar leuke vissersdorpjes. Daarna tussen de wijnplantages door de bergen verder in. We kwamen in het binnenland het hoogplateau waar alleen nog maar eucalyptusbomen en naaldbomen staan. In porto Moniz hebben we gegeten. Een streekgerecht met vis, de espada. Daarna was er gelegenheid om zelf wat te doen en Jana en Leonie hebben toen even gezwommen in de natuurlijke zwembaden. Dit is aangelegd tussen de rotsen langs de kust en bevat zeewater.

Woensdag zijn we met de hotelbus naar Funchal gegaan en daar met de kabelbaan de berg boven Funchal opgegaan. Daar hebben we de tropische tuinen bezocht. Daar boven zaten we in de wolken en dat was best fris. Daarna in het oude gedeelte van Funchal rondgelopen. We zijn ook naar de vis- en groentemarkt gegaan. Gelukkig had de reisleidster ons gewaarschuwd dat je daar niks moet proeven, want dan zit je een aankoop vast. √Č√©n koopvrouw greep mijn arm beet en wilde dat ik iets proefde, ik trok mijn arm snel los. Leonie snapte er niks van en vroeg een uur lang waarom die vrouw dat deed en ze zei dat het een 'lelijke, stomme vrouw' was.

Donderdag lekker een dagje bij het zwembad.

Vrijdag zijn we met de siteseeingbus meegegaan. Dit is een dubbeldekker waarvan het bovenste gedeelte geen dak heeft. We kregen oortelefoontjes en konden luisteren naar een gids die van alles vertelde. Het schijnt dat Columbus getrouwd was met de dochter van de gouverneur van Madeira en ook op Madeira heeft gewoond. Verder heb ik nog onthouden dat Sissi (de keizerin van Oostenrijk) een aantal keren op Madeira is geweest om te kuren. Na de tocht door Funchal gereden te hebben en een beetje bergopwaarts zin we uitgestapt en langs de zee over de mooie Lido boulevard teruggelopen naar het hotel.

Zaterdagmiddag hebben we de boottocht gemaakt met de replica van de Santa Maria. Eerst nog even tomaten/uiensoep gegeten bij het restaurant waar we diezelfde soep woensdag ook al hadden gehad. En we hadden geluk, we hebben dolfijnen gezien!

Zondag een lekker rustig dagje bij het zwembad en maandag wat rondgekeken en geshopt in Funchal. Jana had aan één middag niet genoeg, dus die ging dinsdagmiddag ook nog shoppen. Leonie en ik hebben ons goed vermaakt bij het zwembad en Leonie heeft voor de derde keer de dvd 'Dag juf, tot morgen' gekeken. Ik heb ondertussen wat ingepakt want de volgende dag stond de terugreis weer op het programma.

Woensdagochtend vroeg ontbeten en toen werden we met de bus naar het vliegveld gebracht. Daar was het opstijgen nog wel even spannend met die korte start- landingsbaan. Maar gelukkig ging alles goed.

Meer foto's

Verslag dat in de nieuwsbrief heeft gestaan

19-08-2012 Jos Wolbers Je ziet op de foto's wel veel onbekende bloemen. Die zie je hier niet in het wild. Het ziet er allemaal wel mooi uit.
19-08-2012 Paul Wolbers Er zijn inderdaad veel, voor ons onbekende, tropische planten en bomen. En planten die wij kennen als kamerplanten staan daar gewoon buiten en zijn véél groter ...

Full HD video van Nokia 808

archiefbericht Paul Wolbers | 03-08-2012 | fotografie,vakantie | 1 reactie  Bekijk de complete reactie

Toen we de gemaakte filmpjes van de dolfijnen wilden bekijken op onze laptop bleek dat dat niet helemaal lekker ging (de video's liepen vast). Na verschillende players en conversieprogramma's geprobeerd te hebben bedacht ik me dat het wel eens kon komen doordat de filmpjes in full HD zijn opgenomen.

Vanaf mijn tablet was de video wel (hoewel schokkerig) te bekijken met MX Player. Met de standaard videoplayer en ES Video Player opende de video niet eens. Ik heb met behulp van MX Player en de standaard screenshot functie van mijn tablet wat screenshots gemaakt.

Met Nokia PC Suite lukte het niet eens om de video's af te spelen. (komt waarschijnlijk omdat onze laptop dat niet aankan)

Daarna heb ik op de laptop Miro ge√Įnstalleerd. Deze draaide de video wel, maar ook heel schokkerig waardoor er heel veel beelden missen. Wel een paar screenshots kunnen maken.

07-08-2012 Paul Wolbers Achteraf was het waarschijnlijk toch een ander probleem. Een overbelastte processor of te weinig beschikbaar intern geheugen want vandaag gingen de filmpjes wel gewoon goed.